پروانه کسب
مراحل ثبت درخواست پروانه کسب جدید :
از طریق ثبت نام در سایت www.mafars.ir که پس از ثبت نام اولیه نسبت به انتخاب دوره مورد نظر اقدام و بعد از وایز وجه (2.200.000 ريال) ، دوره مورد نظر ثبت می گردد که دوره ها به دو صورت ارائه گردیده است :
– کلاس آموزش به صورت آنلاین از شنبه تا چهار شنبه هر هفته از ساعت 8 الی 13 تشکیل و برگزاری آزمون در آخرین جلسه کلاس آنلاین
– خود خوان (فقط آزمون) که آزمون یکشنبه هر هفته راس ساعت 13 برگزار می گردد.
در صورت قبولی در آزمون گواهی مربوطه در پنل کاربری متقاضی و اتحادیه قرار می گیرد.
تشکیل پرونده مالیاتی با رسته موضوع فعالیت و ثبت نام جهت کد اقتصادی و اخذ کد رهگیری پیش ثبت نام کد اقتصادی با وضعیت گام 4 (تایید نهایی) از طریق سامانه www.tax.gov.ir
اصل سند مالکیت یا اجاره نامه معتبر (منطبق با آدرس و کد پستی پرونده مالیاتی) جهت بارگزاری در سامانه
اصل مدرک تحصیلی برای سطح تحصیلات بالای دیپلم
مراحل ثبت نام در سامانه ملی مجوزها :
– در اولین گام انتخاب نوع پروانه کسب (حقیقی و حقوقی) و سپس وارد کردن شماره همراه به نام شخص متقاضی و ثبت کد ارسال شده به شماره همراه متقاضی
– انتخاب رسته مورد نظر از رسته های تحت پوشش اتحادیه
*.رسته خرده فروشی آهن آلات به جز فولاد
*.رسته عمده فروشی آهن آلات
*.رسته عمده فروشی ضایعات فلزات
– احراز هویت متقاضی و دریافت عکس متقاضی از طریق سامانه
– احراز نشانی واحد صنفی توسط مامور پست از طریق سامانه (واریز مبلغ 570.000 ريال )
– استعلام وضعیت نظام وظیفه از طریق سامانه
– گواهی 186 ق م م عدم بدهی دارایی از طریق سامانه
– بررسی وضعیت عدم محکومیت مالی
پس از تایید موارد فوق انجام ادامه فرایند درخواست و بارگزاری مدارک خواسته شده (اصل سند مالکیت یا اجاره نامه ، گواهی کلاس ، مدرک تحصیلی و……) و ارجاع درخواست به کارتابل اتحادیه
پس از ارجاع درخواست به اتحادیه مدارک بارگزاری شده توسط اتحادیه تایید و نسبت به ارسال استعلام اماکن اقدام می گردد که پس از تایید استعلام اماکن ، پرداخت هزینه های پروانه کسب فعال می گردد ( 26.000.000 ريال) و در نهایت پس از پرداخت و اخذ بارکد پروانه کسب صادر می گردد .
در صورت بروز هر گونه سوال و ابهام در خصوص مراحل و موارد فوق با اتحادیه تماس بگیرید.
مراحل اعمال تغییر در پروانه کسب :
از طریق ثبت نام در سایت www.mafars.ir که پس از ثبت نام اولیه نسبت به انتخاب دوره مورد نظر اقدام و بعد از وایز وجه ، دوره مورد نظر ثبت می گردد که دوره ها به دو صورت ارائه گردیده است :
– کلاس آموزش به صورت آنلاین از شنبه تا چهار شنبه هر هفته از ساعت 8 الی 13 تشکیل و برگزاری آزمون در آخرین جلسه کلاس آنلاین
– خود خوان (فقط آزمون) که آزمون یکشنبه هر هفته راس ساعت 13 برگزار می گردد.
در صورت قبولی در آزمون گواهی مربوطه در پنل کاربری متقاضی و اتحادیه قرار می گیرد.
ارائه کد رهگیری پیش ثبت نام مالیاتی به اتحادیه جهت استعلام موضوع گواهی ماده 186 دارایی مربوط به عدم بدهی مالیاتی از طریق اتحادیه
3- اصل سند مالکیت یا اجاره نامه معتبر (منطبق با آدرس و کد پستی پرونده مالیاتی) جهت بارگزاری در سامانه نوین
اصل مدرک تحصیلی برای سطح تحصیلات بالای دیپلم
مراحل ثبت درخواست در سامانه نوین ایرانیان اصناف :
ورود به سامانه نوین ایرانیان اصناف
1- ورود به حساب کاربری سامانه نوین ایرانیان اصناف : وارد کردن شماره همراه به نام شخصی متقاضی و کد ملی و وارد نمودن کد ارسالی به شماره همراه.
2- از قسمت درخواست تغییر ابتدا پروانه کسب مورد نظر را انتخاب و سپس نوع تغییر را انتخاب می نماییم (تمدید ، تغییر آدرس ، ثبت یا حذف مباشر یا شریک ، تغییر رسته ) و پس از تکمیل موارد خواسته شده و بارگزاری موارد خواسته شده (درتمامی موارد اصل مدرک بارگزاری گردد) نسبت به ارسال درخواست از طریق سامانه به اتحادیه اقدام نمایید .
3- پس از ارسال درخواست از طریق سامانه به اتحادیه ، اتحادیه درخواست متقاضی را بررسی و پس از تایید مدارک بارگزاری شده توسط متقاضی درخواست در مرحله پرداخت وجوه الزامی (6.000.000 ريال) قرار می گیرد که پس از پرداخت پروانه کسب صادر می گردد .
در صورت بروز هر گونه سوال و ابهام در خصوص مراحل و موارد فوق با اتحادیه تماس بگیرید.