محل تبلیغات شما

پروانه کسب

مراحل ثبت درخواست پروانه کسب جدید :

1 - اخذ گواهی پایان دوره آموزش عمومی اصناف

از طریق ثبت نام در سایت www.mafars.ir که پس از ثبت نام اولیه نسبت به انتخاب دوره مورد نظر اقدام و بعد از وایز وجه (2.200.000 ريال) ، دوره مورد نظر ثبت می گردد که دوره ها به دو صورت ارائه گردیده است :
– کلاس آموزش به صورت آنلاین از شنبه تا چهار شنبه هر هفته از ساعت 8 الی 13 تشکیل و برگزاری آزمون در آخرین جلسه کلاس آنلاین
– خود خوان (فقط آزمون) که آزمون یکشنبه هر هفته راس ساعت 13 برگزار می گردد.

در صورت قبولی در آزمون گواهی مربوطه در پنل کاربری متقاضی و اتحادیه قرار می گیرد.

2 - تشکیل پرونده مالیاتی

تشکیل پرونده مالیاتی با رسته موضوع فعالیت و ثبت نام جهت کد اقتصادی و اخذ کد رهگیری پیش ثبت نام کد اقتصادی با وضعیت گام 4 (تایید نهایی) از طریق سامانه www.tax.gov.ir

3 - بارگذاری سند مالکیت یا اجاره نامه

اصل سند مالکیت یا اجاره نامه معتبر (منطبق با آدرس و کد پستی پرونده مالیاتی) جهت بارگزاری در سامانه

4 - بارگذاری مدارک تحصیلی

اصل مدرک تحصیلی برای سطح تحصیلات بالای دیپلم

مراحل ثبت نام در سامانه ملی مجوزها :

ورود به سامانه ملی مجوز ها

– در اولین گام انتخاب نوع پروانه کسب (حقیقی و حقوقی) و سپس وارد کردن شماره همراه به نام شخص متقاضی و ثبت کد ارسال شده به شماره همراه متقاضی
– انتخاب رسته مورد نظر از رسته های تحت پوشش اتحادیه
*.رسته خرده فروشی آهن آلات به جز فولاد
*.رسته عمده فروشی آهن آلات
*.رسته عمده فروشی ضایعات فلزات
– احراز هویت متقاضی و دریافت عکس متقاضی از طریق سامانه
– احراز نشانی واحد صنفی توسط مامور پست از طریق سامانه (واریز مبلغ 570.000 ريال )
– استعلام وضعیت نظام وظیفه از طریق سامانه
– گواهی 186 ق م م عدم بدهی دارایی از طریق سامانه
– بررسی وضعیت عدم محکومیت مالی

پس از تایید موارد فوق انجام ادامه فرایند درخواست و بارگزاری مدارک خواسته شده (اصل سند مالکیت یا اجاره نامه ، گواهی کلاس ، مدرک تحصیلی و……) و ارجاع درخواست به کارتابل اتحادیه
پس از ارجاع درخواست به اتحادیه مدارک بارگزاری شده توسط اتحادیه تایید و نسبت به ارسال استعلام اماکن اقدام می گردد که پس از تایید استعلام اماکن ، پرداخت هزینه های پروانه کسب فعال می گردد ( 26.000.000 ريال) و در نهایت پس از پرداخت و اخذ بارکد پروانه کسب صادر می گردد .

در صورت بروز هر گونه سوال و ابهام در خصوص مراحل و موارد فوق با اتحادیه تماس بگیرید.

مراحل اعمال تغییر در پروانه کسب :

1 - اخذ گواهی پایان دوره آموزش عمومی اصناف

از طریق ثبت نام در سایت www.mafars.ir که پس از ثبت نام اولیه نسبت به انتخاب دوره مورد نظر اقدام و بعد از وایز وجه ، دوره مورد نظر ثبت می گردد که دوره ها به دو صورت ارائه گردیده است :
– کلاس آموزش به صورت آنلاین از شنبه تا چهار شنبه هر هفته از ساعت 8 الی 13 تشکیل و برگزاری آزمون در آخرین جلسه کلاس آنلاین
– خود خوان (فقط آزمون) که آزمون یکشنبه هر هفته راس ساعت 13 برگزار می گردد.
در صورت قبولی در آزمون گواهی مربوطه در پنل کاربری متقاضی و اتحادیه قرار می گیرد.

2 - ارائه کد رهگیری پیش ثبت نام مالیاتی

ارائه کد رهگیری پیش ثبت نام مالیاتی به اتحادیه جهت استعلام موضوع گواهی ماده 186 دارایی مربوط به عدم بدهی مالیاتی از طریق اتحادیه

3 - بارگزاری اصل سند مالکیت یا اجاره نامه

3- اصل سند مالکیت یا اجاره نامه معتبر (منطبق با آدرس و کد پستی پرونده مالیاتی) جهت بارگزاری در سامانه نوین

4 - بارگزاری اصل مدرک تحصیلی

اصل مدرک تحصیلی برای سطح تحصیلات بالای دیپلم

مراحل ثبت درخواست در سامانه نوین ایرانیان اصناف :

ورود به سامانه نوین ایرانیان اصناف

1- ورود به حساب کاربری سامانه نوین ایرانیان اصناف : وارد کردن شماره همراه به نام شخصی متقاضی و کد ملی و وارد نمودن کد ارسالی به شماره همراه.

2- از قسمت درخواست تغییر ابتدا پروانه کسب مورد نظر را انتخاب و سپس نوع تغییر را انتخاب می نماییم (تمدید ، تغییر آدرس ، ثبت یا حذف مباشر یا شریک ، تغییر رسته ) و پس از تکمیل موارد خواسته شده و بارگزاری موارد خواسته شده (درتمامی موارد اصل مدرک بارگزاری گردد) نسبت به ارسال درخواست از طریق سامانه به اتحادیه اقدام نمایید .

3- پس از ارسال درخواست از طریق سامانه به اتحادیه ، اتحادیه درخواست متقاضی را بررسی و پس از تایید مدارک بارگزاری شده توسط متقاضی درخواست در مرحله پرداخت وجوه الزامی (6.000.000 ريال) قرار می گیرد که پس از پرداخت پروانه کسب صادر می گردد .

در صورت بروز هر گونه سوال و ابهام در خصوص مراحل و موارد فوق با اتحادیه تماس بگیرید.